SIL G17 tok en solid seier hjemme på Stamnes Arena tirsdag kveld, da Herøy/Dønna ble slått 7-1 i 2. divisjon Helgeland.
SIL har gjennom sesongen spilt med et klart overtall av G16-spillere, i tillegg til noen G15-spillere. Til denne kampen fikk laget også med fire G17-spillere som denne sesongen har spilt seg opp på A-laget. Det satte sitt preg på kampen, der SIL hadde god kontroll nesten fra start til slutt.
Hjemmelaget åpnet sterkt og skapte flere store sjanser tidlig. Allerede etter sju minutter sendte Håvard Espeset Jenssen SIL i ledelsen. Samme spiller økte både til 2-0 og 3-0 før pause, før Don Rodrigue Karekezi satte inn 4-0 like før hvilen.
Kampen ble også preget av kort i første omgang. SIL fikk et tidlig gult kort, mens Herøy/Dønna fikk direkte rødt kort etter munnbruk mot dommer Kim Hauvik.
Andre omgang fortsatte i samme spor. SIL styrte kampen og økte til 5-0 ved Rasmus Ravndal Olsen, før Rafael Jugo Andersen satte inn 6-0. Gjestene reduserte til 6-1 etter en time ved tidligere SIL-spiller Emilian Westin, men Abas Peter Anaiem fastsatte sluttresultatet til 7-1 etter 72 minutter.
Dette var lagets siste seriekamp før sommeren. Nå venter Østersund og Storsjöcupen 2026, som spilles fra 30. juni til 4. juli.
Heia SIL! 💛💙
