Gjensidige ny partner for herrelandslaget

Gjensidige ny partner for herrelandslaget

NFF – NFF og Gjensidige har inngått en fireårig sponsoravtale som gjør Norges største forsikringsselskap til en sentral partner for herrelandslaget ut 2026.

– Vi er veldig glade for å få Gjensidige med på laget. Pilene peker oppover for hele norsk fotball, og vi er trygge på at herrelandslaget nå snart skal til et mesterskap igjen.  Vi er veldig glade for at Gjensidige ønsker å være med på denne reisen. Vi har en tradisjon for å ha de store norske aktørene fra ulike bransjer i ryggen, og nå har vi det også i forsikringsbransjen, sier NFFs generalsekretær Karl-Petter Løken. 

Som samarbeidspartner får Gjensidige rettigheter knyttet til herrelandslaget, og vekteren blir synlig både på og utenfor banen, men avtalen skal også bidra til å styrke både topp og bredde i fotballen.

Gjensidige sponser både topp- og breddeidrett og er allerede en langsiktig hovedsponsor for Norges Håndballforbund og Norges Friidrettsforbund. Avtalen med Fotballforbundet sikrer også Gjensidige mange attraktive rettigheter til kommersiell utnyttelse eksternt og internt.

Et samarbeid med positive ringvirkninger 

Med Gjensidige på laget vil også barn og unge bli engasjert gjennom ulike prosjekter og konsepter. Blant annet vil Gjensidige bli NFFs offisielle avsender av maskoter på utvalgte herre- og kvinnelandskamper, der landslagsmaskotene får en drømmedag på stadion før de får løpe inn med landslagsstjernene. I tillegg vil konseptet «Gjensidige gir tilbake» rulles ut, der forsikringsselskapet sammen med NFF vil glede noen utvalgte mennesker eller grupper i samfunnet som fortjener litt ekstra oppmerksomhet.

– Gjennom samarbeidsavtalene våre ønsker vi blant annet å løfte frem gleden ved å sette søkelys på de mange positive sidene ved å drive idrett. På den måten håper vi å motivere flest mulig til å være mer fysisk aktive. Det er en ny spennende generasjon med landslagsprofiler på vei opp og frem, og vi ønsker å være med og bidra til å styrke norsk fotball i årene som kommer. Gode forbilder og sterke prestasjoner er noe Gjensidige skal assosieres med, sier sponsorsjef i Gjensidige, Stian Grøstad.

Forsterker stor interesse

– Det er svært stor interesse rundt vårt herrelandslag for tiden, og de fleste kampene selges ut raskt. Den kommersielle interessen rundt laget og profilene er også stor, og avtalen med Gjensidige forsterker dette bildet. Ambisjonene er høye, og vi tør å si at vi SKAL til EM i Tyskland i 2024. Og med Gjensidige på laget, så blir det enda mer realistisk, sier NFFs markedsdirektør Runar Pahr Andresen.   

NFF – NFF og Gjensidige har inngått en fireårig sponsoravtale som gjør Norges største forsikringsselskap til en sentral partner for herrelandslaget ut 2026.

– Vi er veldig glade for å få Gjensidige med på laget. Pilene peker oppover for hele norsk fotball, og vi er trygge på at herrelandslaget nå snart skal til et mesterskap igjen.  Vi er veldig glade for at Gjensidige ønsker å være med på denne reisen. Vi har en tradisjon for å ha de store norske aktørene fra ulike bransjer i ryggen, og nå har vi det også i forsikringsbransjen, sier NFFs generalsekretær Karl-Petter Løken. 

Som samarbeidspartner får Gjensidige rettigheter knyttet til herrelandslaget, og vekteren blir synlig både på og utenfor banen, men avtalen skal også bidra til å styrke både topp og bredde i fotballen.

Gjensidige sponser både topp- og breddeidrett og er allerede en langsiktig hovedsponsor for Norges Håndballforbund og Norges Friidrettsforbund. Avtalen med Fotballforbundet sikrer også Gjensidige mange attraktive rettigheter til kommersiell utnyttelse eksternt og internt.

Et samarbeid med positive ringvirkninger 

Med Gjensidige på laget vil også barn og unge bli engasjert gjennom ulike prosjekter og konsepter. Blant annet vil Gjensidige bli NFFs offisielle avsender av maskoter på utvalgte herre- og kvinnelandskamper, der landslagsmaskotene får en drømmedag på stadion før de får løpe inn med landslagsstjernene. I tillegg vil konseptet «Gjensidige gir tilbake» rulles ut, der forsikringsselskapet sammen med NFF vil glede noen utvalgte mennesker eller grupper i samfunnet som fortjener litt ekstra oppmerksomhet.

– Gjennom samarbeidsavtalene våre ønsker vi blant annet å løfte frem gleden ved å sette søkelys på de mange positive sidene ved å drive idrett. På den måten håper vi å motivere flest mulig til å være mer fysisk aktive. Det er en ny spennende generasjon med landslagsprofiler på vei opp og frem, og vi ønsker å være med og bidra til å styrke norsk fotball i årene som kommer. Gode forbilder og sterke prestasjoner er noe Gjensidige skal assosieres med, sier sponsorsjef i Gjensidige, Stian Grøstad.

Forsterker stor interesse

– Det er svært stor interesse rundt vårt herrelandslag for tiden, og de fleste kampene selges ut raskt. Den kommersielle interessen rundt laget og profilene er også stor, og avtalen med Gjensidige forsterker dette bildet. Ambisjonene er høye, og vi tør å si at vi SKAL til EM i Tyskland i 2024. Og med Gjensidige på laget, så blir det enda mer realistisk, sier NFFs markedsdirektør Runar Pahr Andresen.   

ANNONSE

sandnessjoen

E-post: bt@silfotball.no     Telefon: 90 61 74 15     Kontakt oss

Besøksadresse: Prestmarkveien 67, 8800 Sandnessjøen
Postadresse: Prestmarkveien 67, 8800 Sandnessjøen